Monday, April 29, 2013

YUFKA PEYNİRLİ BÖREK

Merhaba degerli web sitesi takipçilerimiz. Yogun talep üzerine sizlere bugün YUFKA PEYNİRLİ BÖREK yazisini paylasmaya karar verdik.

yufka peynirli borek 1

ÇITIR ÇITIR BİR LEZZET :)

Baklava yufkasına öyle bir alıştımki, diğer yufka gözüme çok kalın gözüküyor artık :) Tabiki klasik yufkanın yeri her zaman ayrı ama baklava yufkası da inceliği, çıtırlığı ile gönlümü fethediyor. Baklava yufkası deyip geçmeyin, onda da çeşitli markalar var, hele bir tanesi o kadar kötü ki, burada isim söylemeyeceğim ama firmaya bir mail yazmayı planlıyorum.

İlk defa alacaksanız, etrafınızda daha önce kullanmış ve memnun kalmış kişilere danışabilirsiniz, ben öyle yaptım :)

Baklava yufkası ile hemen her çeşit börek çok güzel oluyor ama ben en çok kıymalı üzümlü Karaköy tarzı olanı seviyorum. Peynirli de ben, eşim ve misafirler tarafından çok beğenildi.

Patlıcanlı da yaptım bir kaç kez ama fotoğrafı çekilemeden bitti :)

Peynirli börekte, beyaz peynirin yanısıra kelle (mihaliç) peyniri kullandım. Tek başına oldukça yoğun kokusu olan bir peynir, bu nedenle beyaz peynir ile karıştırdım. Çok güzel oldu. Siz daha hafif olsun isterseniz, beyaz peynire kaşar peyniri rendesi yada lor ekleyebilirsiniz. Beyaz peyniri tek başına kullanacağım derseniz yağsız, erimeyen bir peynir kullanmanızı öneririm.

Malzemeler (16 adet için)


  • 8 Adet Baklava Yufkası

  • 4-5 Yemek Kaşığı (ezilmiş) Beyaz Peynir

  • 3-4 Yemek Kaşığı (rendelenmiş) Mihaliç Peyniri

  • 7-8 Dal Maydanoz

  • 1 Kase Yağlı Su

  • 1 Adet Yumurta Sarısı ve Susam (üzeri için)



Yapılışı



  • İki baklava yufkasını üst üste koyun ve üzerine fırça ile yağlı su sürün.(Yağlı suyu yarım su bardağı su 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ ile hazırlayabilirsiniz)

  • Ezilmiş peynirleri ve kıyılmış maydanozu karıştırın.

  • Yufkanın üzerine iki yemek kaşığı kadar harçtan serpiştirin.

  • Yufkanın geniş tarafından başlayarak, çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapın. Dört eşit parça halnde kesin.

  • Hafifçe yağlanmış tepsiye dizin. (Baklava yufkasında pişirme kağıdı kullanmamanızı öneririm) Üzerine yumurta sarısı sürün ve susam serpin.

  • 180 derecede ön ısıtma yapılmış fırında, 25-30 dk. üzeri ve altı turuncu oluncaya kadar pişirin.



Benzer Tarifler;



& Baklava Yufkası ile Kıymalı Börek




Bu konu ile alakali daha fazla bilgi bulabileceginiz faydali bir kaynak : yufkalı peynirli börek

No comments:

Post a Comment