Thursday, March 27, 2014

LABNELİ KEK



labneli kek 1



Merhabalar......


Çok zaman olmuş yaaa. Nasıl özledim sizleri bir bilseniz. Çok hasta oldum. Eşim hasta oldu sonra kızım, oğlum derken tekrar ben hasta oldum ve şimdi salya sümük yazıyorum bu yazıyı :)) griple başlayan  hastalıklar silsilesi  şimdi öksürüğe çevirdi. Sizler iyisinizdir umarım, bugün evde olucam sanırım bol bol komşularımda gezineyim istiyorum bakalım kimler neler neler yapıp blogunu renklendirmiş . 



labneli kek 2










Labneli kekde nedir, doğru düzgün kır yumurtayı, koy sütü yoğurtlu yap kekini dediğinizi duyar gibiyim ama bir deneseniz bir daha vazgeçemezsiniz benim gibi. Cheesecake yapmak için her alışverişde evde bulunsun diye mutlaka  büyük boy labnelerden alırım. En son ne zaman cheesecake yaptım hatırlamıyorum ama sanırım çok zaman olmuş ki  ben paketi dolapta  unuttum, bir akşam aklıma geldi ve tarihe baktım ki o gün son gün ;) hemen netten araştırmaya başladım labne ile neler yapabilirim diye ve bu enfes keki keşfettim kalan labne ilede poğaça yaptım. Poğaçada harika oldu ve en yakın zamanda onuda eklemek istiyorum . Hemen tarife geçeyim.






Malzemeler :


  • Yarım sb sıvıyağ 

  • 200 gram labne

  • 2 su bardağı un

  • 1,5 su bardağı şeker

  • 3 adet yumurta

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 portakal kabuğu

  • 1 portakal suyu 

  • 1 vanilya

  • 1 cay kasığı karbonat



Yapılışı; önce yumurta, vanilya ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağ, portakal suyu, portakal kabuğu rendesi  ve labne eklenir, çırpmaya devam edin. Un ve karbonatı, kabartma tozunuda ekleyip karıştırın. Kalıplara 1 yemek kaşığı olacak şekilde pay edin. Ben bazılarının üzerine kahve eledim ki tiramisu kokusu yakalamak için :) (ben kahveli olanları daha çok beğendim bu arada) Önceden ısılı 180 derece fırında pişirin. Afiyet olsun. 



No comments:

Post a Comment