Tuesday, March 25, 2014

Nagoya Bilim Müzesi



nagoya bilim muzesi 1


Ocak ayının başında gitmiştik buraya. O kadar çok şey birikti ki yazacak. Neyse annemin dönmesine az kaldı. Depresyonu atmak için bol bol yazarım ya da ağlanırım.

Gitmeden önce bilim müzesinin bu kadar eğlendirici olacağını düşünmezdim. Resmen yetmedi koca gün bize.


nagoya bilim muzesi 2


Kocaman bir binayı hem bilim hem de eğlence ile doldurmuşlar. Okullar gezi ile gelmişler. Çocukların başında öğretmen yok. Ellerinde müze ile ilgili bir defter, sanırım içerisinde sorular var. Resmen eğlenirken öğrenmenin hayata geçmiş halini gördük. O kadar kıskandım ki anlatamam.


nagoya bilim muzesi 3


Müzeye girer girmez zaten bu kiralık dolaplara vuruldum. Bilim müzesinde dolapları 'elementler tablosu' ile numaralandırmak bence süper ötesi bir şey. Hastayım Japonların her işi ciddiyetle yapmalarına!


nagoya bilim muzesi 4


Her katın teması farklı. Dinozor çağından başlıyorlar yeryüzünü anlatmaya. Bulut,  gökkuşağı,  gün batımı, dalga vb gibi şeylerin nasıl meydana geldiğini minik test ya da araçlarla canlandırmışlar. Bütün bunları bu yaşımda uygulamalı gördüm. Ve hayran kaldım. Kitaptaki bilgi ya da resimlerden ibaret değiller artık benim için!


nagoya bilim muzesi 5


Bu kata fazla zaman bulamadık. Ama insan vücudu da anlatılıyor. Her bir detay düşünülmüş. Yine tekrar ediyorum çok pis kıskandım Japon çocuklarını!


nagoya bilim muzesi 6


Koca insanlar olarak çok eğlendik biz burada. Hatta annem çoğu zaman kendini kaybetti oyunlarda :)


nagoya bilim muzesi 7


Bir daha gitmek istiyorum ben. Notlar ala ala, daha uzun inceleye inceleye gezmek istiyorum en kısa zamanda.

Siz de gitmiş kadar olmak isterseniz videolarımı seyretmeyi unutmayın :)

Dur içimde kalmasın çok pis kıskandım ben bu çocukları :)










2. bölüm için bu videoya alalım sizi :)










Daha fazla Japonya'da Günlük Hayat videoları için kanalıma üye olmayı unutmayın :)

Buraya tık tık 

Fossil Cüzdan çekilişime katılmak için de buraya tık tık 

No comments:

Post a Comment