Friday, November 29, 2013

gül nasıl yapılır

Merhaba sevgili web sitesi okurlarimiz. Bugunku yazimiz gül nasıl yapılır.






gul nasil yapilir 1




Açık büfe sunumlarda hep ihtiyacımız minik ama lezzetli aynı zamanda da görsel olarak albenili şeylerdir. Bu minik turtalar tam da bu ihtiyaca uygun gibi duruyorlar.

Bundan bir kaç ay önce ramazan ayında sevgili yengemin iftar davetinde görmüştüm bu minik turtacıklardan.Her zaman alışveriş yaptığı pastanede yeni keşfetmiş çok sevmiş bizimde tatmamızı istemiş. Minik turtaları görünce evde de yapılabilir mi acaba diye düşünmeden alamadım kendimi. Hep aklımın bir köşesinde yapmalıyım muhakkak diye geçiyordu fakat işte iş güç koşturmaca bu zamana kısmetmiş. Bir mutfak aşığı olarak beni en çok yoran konuda bu oluyor. Hep aklımda denenmesi gereken tarifler oluyor ama eve gittiğimde ya yorgunluğuma yenik düşüyorum yada evdeki işlere. Hal böyle olunca haftasonu neyi yapsam telaşıyla geçip gidiyor.

Tarifi tahmin edeceğiniz üzere haftasonu deneme fırsatı buldum.Düşündüğüm gibi çok çok kolay bir tarif oldu. Ayrıca farklı süsleme alternatifleri ile çeşitlilik yaratılabilir. Bakarsınız ben yeniden yapıp farklı süsleme alternatifleri de sunarım sizlere.


gul nasil yapilir 2



gul nasil yapilir 3



gul nasil yapilir 4










MALZEMELER


Hamur:



  • 60 gr. tereyağ


  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri


  • 2 yemek kaşığı iri dövülmüş kabuksuz badem


  • 2 yemek kaşığı su


  • 1 paket vanilya


  • 3/4 su bardağı un



YAPILIŞ




  • Tart kalıplarımızı yağlıyoruz. 


  • Hamur için belirttiğimiz tüm malzemeyi kullanarak hamuru oluşturuyoruz.


  • Kalıplarımızın içlerine hamurumuzu yerleştiriyoruz.


  • Krema doldurmak için oluşturduğumuz çukurlara hamurumuz kabarmasın diye çatalla delik açıyoruz.


  • 175 derece fırında pişiriyoruz.



Hepsi bu kadar turtalarımız hazır. Kreması için bu sefer tembellik ederek Dr Outkerin pasta kremasından kullandım. Üzerinin süslemesi için ise şeftali ve kestane şekerinden yararlandım.







Şeftaliden gül yapmak içinse şöyle bir yöntem uyguladım ince elma dilimi şeklinde kestiğim şeftalileri fırınladım sonrada 3 tane elma dilimini uc uca değecek şekilde getirip rulo şeklinde sardım. Güllerimizde süsleme için hazır. En üstünüde çikolata sos ve antep fıstığı ile süsledim. İşte tüm tarif bu kadar. 







gul nasil yapilir 5



gul nasil yapilir 6



gul nasil yapilir 7




Bu yazi ile alakali daha cok yazi bulabileceginiz onemli bir kaynak : gül kurdele yapılışı

No comments:

Post a Comment