Wednesday, October 16, 2013

Chuseok ''Korean Thanksgiving Day''



chuseok korean thanksgiving day 1
Yazın Türkiye'deyken  ''Tell Koreans About Your Country'' projesi kapsamında (http://www.hereiskorea.com/) sunum yapar mısın şeklinde mail geldi. Ama o tarihlerde Bulgaristan büyük ihtimal olmayacağımı eğer erken dönersem haber vereceğimi söyledim. Doğrusu organizasyon çok ilgimi çekmişti ama 2 hafta önceden Sofya'ya dönmem gerekecekti bu da çok düşük bir ihtimaldi. Diğer yandan bu organizasyonun Türkiye ayağı da var ama onun içinde İstanbula gitmem lazım oda pek akıl kari değildi bu yüzden şansına küs Didem dedim. Çünkü Güney Kore kültürünü azda olsa öğrenmek istiyordum. Bunu kaçırdım ama diğer yandan Kore Konsolosluğunun 3 günlük Chuseok kutlaması organize ettiğini duydum ve bunu takvimime aldım hemen.


chuseok korean thanksgiving day 2
Chuseok Kore bayramlarından biriymiş ve üç gün kutlanırmış. Koreliler memleketlerine gider, mezarlık ziyareti yapar ve akrabaları ile görüşürlermiş. Bu yüzden Sofya'da da bir çok etkinlik vardı. Ben Kore mutfağı, geleneksel oyun ve kıyafetler etkinliklerine katılamadım.


chuseok korean thanksgiving day 3
İlk olarak 4 Koreli müzisyenin Vratsa orkestrası ile sahne aldığı etkinliğe katıldım. Sofia Military Club'ta oldu.


chuseok korean thanksgiving day 4
Konserin sonunda açılış kokteyli vardı ama ben katılmadım doğrusu bu tür kokteyler pek ilgimi çekmiyor.


chuseok korean thanksgiving day 5
İzleyicilerin yaş ortalaması biraz yüksekti ama gençler tabi ki yinede vardı:)


chuseok korean thanksgiving day 6
 Kore fotoğrafları sergisi ise K-Pop festivalin olduğu odadaydı. Bu arada Kino Lumiere'deydi festival. Uluslar arası film festivalinde de Kino Lumiere yer alıyordu ama burada ki filmler bana denk gelmemişti bu yüzden burası nerede bilmiyordum. NDK olarak geçiyor ama NDK'nın neresinde asıl soru buydu. Bende NDK ana binadaki görevliye sordum. Biraz bakına bakına gitsemde sonunda buldum.


chuseok korean thanksgiving day 7
 Dans ve şarkı olarak iki kategori vardı. Şarkı birincisine gidiş-dönüş Güney Kore bileti. Oldukça iyi bir ödül biletlerin bayağı pahalı olduğunu düşünürsek.


chuseok korean thanksgiving day 8
 Katılımcıların geneli liseliydi (17-18 yaşlarında) diye tahmin ediyorum. Bu yüzden izleyici kitlesi de daha gençti. Tabi orta yaşı ve dahada yaşlılarda vardı ama büyük bir çoğunluğu gençti.


chuseok korean thanksgiving day 9
 4 saatlik bir program olacağı önceden yazıyordu acaba sıkılır mıyım gitsem mi gitmesem mi çok çelişkide kaldım. En sonunda da sıkılırsam erken çıkarım dedim. Ve hiçte sıkıcı değildi.


chuseok korean thanksgiving day 10
 Basit olan gösterilerde vardı. Kapsamlı bir koreografisi olanlarda.


chuseok korean thanksgiving day 11
 Ham dans hemde şarkı kategorisinde ilk 3 seçildi ve ödülleri verildi.


chuseok korean thanksgiving day 12
İzleyenlere de girişte numaralar olan bileklikler ve bu kartlardan verildi. Çekilişle Samsung ürünleri verildi. Sanırım 7-8 çekiliş yapıldı. Yukarıda ki Kore restoranına ben daha önce gitmiştim ve beğenmediğimi belirtmiştim. Ama gerçek bir ramen yemek istiyorum doğrusu instant noddle'lardan pek yemediğimden. Bana ramen kuponu çıktı ama değişik şeylerde vardı.

Bana kalsa farklı ülkelerin etkinliklerini katılmayı çok istiyorum ama ya sonradan haberim oluyor ya da hiç olmuyor.

Sonraki fotoğraflar Korean Embassy in Bulgaria Facebook sayfasından;

https://www.facebook.com/pages/Korean-Embassy-in-Bulgaria/136183786485879

Kore geleneksel oyunları


chuseok korean thanksgiving day 13



chuseok korean thanksgiving day 14



chuseok korean thanksgiving day 15



chuseok korean thanksgiving day 16



chuseok korean thanksgiving day 17



chuseok korean thanksgiving day 18



chuseok korean thanksgiving day 19



chuseok korean thanksgiving day 20


No comments:

Post a Comment