Friday, October 11, 2013

fırında kabak.......





firinda kabak 1
fırında kabağı

ızgara sardalye yanın servis ettim

tarif bu adresten

malzemeler

- 4 adet orta büyüklükte kabak

- 400 gr kiraz domates

- 1/2 demet maydanoz

- 2 diş sarımsak

- tuz - karabiber

- 4 çorba kaşığı zeytinyağı

- 1/2 çay kaşığı pul biber

- 1/2 çay kaşığı kuru kekik

- 1/2 çay kaşığı kimyon

- 1/2 çay kaşığı rezene

üst kaplama için malzemeler

- 1 su bardağı bayat ekmek içi

- 1/4 su bardağı taze kaşar rendesi

- 1/4 su bardağı izmir tulum peyniri rendesi

- 1/2 limon kabuğu rendesi

- 1 çorba kaşığı ince doğranmış maydanoz

- bir tutam pul biber

- 1 çorba kaşığı zeytinyağı


firinda kabak 2
hazırlanması

- kabakları halka halka ince dilimledim

- mayanozu ince doğradım

- domatesleri iki parça kestim

- büyük bir kaseye doğradığım malzemeleri koydum

- ezilmiş sarımsak

- zeytinyağı ve baharatları ilave ettim - bir güzel karıştırdım


firinda kabak 3
- pişirme kabına yerleştirdim ve kabı önceden 180 derece ısıtılmış fırına koydum - 35 dakika pişirdim


firinda kabak 4
- üst malzemelerinin hepsini bir kasede karıştırdım


firinda kabak 5
- 35 dakika pişirdiğim kabakları fırından çıkardım ve


- üst malzemesini döktüm - 15 dakika daha üstü iyice kızarana kadar pişirdim - ılık servis ettim


No comments:

Post a Comment