Sunday, August 11, 2013

Ateşi Yakalamak -SUZANNE COLLİNS



  


 Ateşi Yakalamak benim İstanbul'a gidişim sırasında okundu. Uçakta, metroda, metrobüslerde vs. Gayet rahat bir kitap. Yani normal zamanda okusam da ara ara okurdum. İyi oldu yani.

 

   Bu kitap da Açlık Oyunları kadar akıcı ama o kadar heyecanlı değil. Ara kitap gibi. Yazar bu sefer merak edilenleri cevaplamış, Katniss'in duygularına daha çok tanık olmamızı sağlamış. Ki bunun sayesinde 3. kitapta hiç zorlanmıyoruz. [ Birazdan ona da yorum gelecek ;) ]

   Kitap Açlık Oyunlarındaki gibi 3 kısım halinde. İlk kısımda oyunlardan sonra Katniss'in 12. Mıntıkaya dönüşü ve kazandığı servetiyle ailesine yardım edişi anlatılıyor. Yani genel olarak 12. Mıntıka'da geçiyor. 2. kısım biraz daha entrikalı. Biraz ipucu verirsem Katniss oyunlarda Capitol'a karşı bir davranış sergiliyor. Yani Açlık Oyunları'ndan hatırlarsak oyundan hiçbir galip çıkmasın diye zehirli meyveleri yemeye kalkışıyor. İşte bu hareket halka bir umut aşılıyor ve Capitol'a karşıt düşünceli isyanlar düzenleniyor. 2.kısımda böyle bir karmaşıklık içinde.

   Benim için en heyecanlısı son kısım oldu. O son kısımı kaldığımız otelde okumuştum. 2,5 saat felan gibi bir sürede de o kısmı bitirdim. Bu kısım için çok açıklama yapmayayım ama şöyle bir şey diyebilirim: Capitol da isyanlara karşılık intikam amacıyla bir olay başlatıyor.

   Yeni karakterler,yeni olaylar. Açlık Oyunları'ndan hemen sonra bu kitabı okumadığıma inanamıyorum. Suzanne Collins kesinlikle favori yazarlarımdan biri.

                                     atesi yakalamak suzanne collins 1   






                                    Kesitler (filmden):

                                   atesi yakalamak suzanne collins 2






                                     atesi yakalamak suzanne collins 3






                                     atesi yakalamak suzanne collins 4







atesi yakalamak suzanne collins 5



                                                       Filmin Fragmanı:





















No comments:

Post a Comment