Wednesday, August 7, 2013

Ramadan 22: Terjumpa ex-boipren di tengah jalan. Nak kene langgar?



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Rabu


31-07-2013








Sebelum nak mula sebarang citer (macam banyak benor citernya?), saya nak maklumkan, dan perjelaskan tentang Tart Nenas Sepanjang Tahun tu.

Sebenarnya bukan saya buat. Saya ni mana ler pandai buat kuih raya ni. Sejak kahwin, saya lebih tumpu masak lauk-pauk jer bila Raya. Kuih Raya memang tak pernah buat pun. Tart Nenas Sepanjang Tahun tu dibuat oleh kawan saya. Saya jadi tukang jual @ dealer saja. Tu pun dah jenoh. Kalu saya yang buat, jawabnya ada ler yang berbuka berlaukkan inti nenas jer hari-hari... Hahahaha...!

Ok cerita lain.

Dalam entri sebelum ni, bukan main eksyen lagi saya tulis saya sentiasa sempat berbuka di rumah dengan rakyat di rumah. Tapi....

semalam jugaklah saya terpaksa stay sampai jam 7:00pm. Lalu ketika time berbuka tu, saya sedang berada dalam LRT di Kelana Jaya baru nak bergerak balik. Padan muka saya..! Baru beberapa jam cakap, akhirnya Tuhan tentukan yang saya kena berbuka di luar. Insaf weyy...!



Dalam pada ramai yang ghairah bercerita tentang agenda shopping dan borong barangan Raya, saya belum terbuka hati nak jejak kaki menyelit di celahan orang ramai di Jalan TAR. Masuk kompleks pun kali akhir masa sebelum Ramadan dulu. Ada takda pun, masuk Tesco cari barang dapur jer.

Jangan lupa satu bab ni yer kawan-kawan:


ramadan 22 terjumpa ex boipren di tengah jalan nak kene langgar 1


“Berzakat Menyucikan Harta dan Jiwa”


Tengok siri nombor resit zakat tuh. Ramainya rakyat dalam rumah saya!

Eh... cerita sebenar yang nak ditulis:

Apa anda akan buat kalu terjumpa@tertembung or terjemuh bekas pakwe/makwe or gewe, terjumpa di tepi jalan ler (pehal nak jumpa di tengah jalan, nak kene langgar?):


  • pandang, senyum say hai?

  • pandang, pastu jalan buat tak kenal?

  • pandang, senyum then borak tanya khabar?

  • nampak tapi buat tak nampak? (tapi muka merah telinga merah menahan debar)

Kenapa saya tanya?

Sebab semalam saya terjumpa. Dia pandang, saya pandang. Tapi belum sempat saya nak fikir apa-apa, dia dah menoleh ke arah lain dan blah. Cisss....!

Opsss.. jangan salah faham. Saya takda niat nak tegur pun. Saya cuma nak tengok jer. Tengok pun salah ker? Ahaks!




ramadan 22 terjumpa ex boipren di tengah jalan nak kene langgar 2


 ~....kerana hanya HISYAM sejak awal dan akhir menjadi kekasih dan kepercayaan, SERI BULAN sukar hendak berkongsi kisah walaupun hanya selingkar dengan sesiapa yang lain kerana bimbang apa yang disebut nanas bakal dianggap ganas, berkata sesuwar dianggap pula sesuai lalu biar sahaja kamus bahasa itu mereka berdua sahaja yang faham dalam ertikata serasi bersama itu lebih bernilai dari air sarsi...~















No comments:

Post a Comment