Thursday, September 5, 2013

kumaşa dantel gecirmek

Merhaba sevgili site takipçilerimiz. Bugunku yazimiz kumaşa dantel gecirmek.


kumasa dantel gecirmek 1






Nihayet yaza merhaba demişken bu kışlık elbise ile burada olmak tuhaf geliyor. Ama neredeyse 1 ay önce diktiğim bir elbise bu. (Paylaşımda çok hızlıyımdır!) Kumaş en sevdiklerimden; çelik örme penye. Hem kolay biçilip-dikilen, hem de çok dayanıklı bir kumaş. Çok canlı renk alternatifleri de var üstelik. 







Bu elbiseyi dikerken yaka yapımını da paylaşmayı planlamıştım. Daha önce pek çok kez sorulmuştu nasıl yaptığım. Benim çok kullandığım bir yöntem yakayı bant geçirerek bitirme. Pervazdan daha kolay gelmiştir bana hep. Adım adım anlatmaya çalışacağım, işte başlıyoruz...






kumasa dantel gecirmek 2






Yakayı sıfır hizasından (kalıp çizgisinden), hatta bandın kalınlığına göre daha da içerden olabilir, kesiyoruz. Yakanın çevre uzunluğundan 3-4 cm kısa bir kumaş şerit hazırlıyoruz. 1 cm'lik bir bant için 4 cm eninde olmalı.






kumasa dantel gecirmek 3






Bandı ikiye katlayarak yakayla aynı hizada olacak şekilde yüzünden yakaya iğneliyoruz.






kumasa dantel gecirmek 4






Burada dikkat etmemiz gereken bandı biraz esneterek yakaya yerleştirmek. Zaten 3-4 cm kısa hazırlamıştık. Onu yakaya denk gelecek şekilde yerleştiriyoruz yani. 






kumasa dantel gecirmek 5






Sonra da hizadan yaklaşık 0.5 cm içerden çekerek dikiyoruz. Fotoğraflamayı unutmuşum ama en son bandın uçlarını birleştiriyoruz.






kumasa dantel gecirmek 6






Sonra da çevirip üstten incecik makine çekiyoruz. 






kumasa dantel gecirmek 7






İşte yakanın bitmiş hali. Ütüsüz tabii..






kumasa dantel gecirmek 8






Bu da ütülenmiş ve giyilmiş hali.






kumasa dantel gecirmek 9






Kol uçları ve etek ucunu da çift iğne ile bitirdim. Penyelerde çok seviyorum çift iğne kullanmayı. Ama piyasadaki çift iğneler benim istediğimden daha dar aralıklı oluyor. Ama her şekilde çok daha profesyonel bir görüntü veriyor.






Umarım anlatabilmişimdir ve faydalı olmuştur...






EKLEME: Elbisenin modelini yazmayı unutmuşum. Eylül 2012 Burda'dan 123 no.lu tunik kalıbı. Bu model de yormadı sağolsun. Daraltma veya başka bir oynama yapmadım. Sadece boyunu uzattım.







Kesinlikle hosunuza gidecek ilginc makale : antep isi salon takimi

No comments:

Post a Comment