Saturday, September 14, 2013

MUHALLEBİLİ KEMAL PAŞA TATLISI



muhallebili kemal pasa tatlisi 1



muhallebili kemal pasa tatlisi 2



muhallebili kemal pasa tatlisi 3


 


( DAMLA SAKIZ AROMALI ) MUHALLEBİLİ KEMALPAŞA TATLISI


 


Çok yoğun bir lezzet, hem sütlü, hem de şerbetli tatlıyı sevenler buraya lütfen :)


1 poşet (25 adet ) taze Kemalpaşa tatlısı,


tatlıyı ıslatmak için :


pakette 1 kg şeker,1 litre su yazsa da ben 3 su bardağı su ve 3 su bardağına yakın şeker ile şerbet hazırladım (damak zevkine göre şeker miktarı azaltılır veya çoğaltılır )


tencereye çeşme suyunu (soğuk ) ve şekeri koyup eriyene dek tuttum Kemalpaşaları  attım,çok hızlı olmayan ateşte yumuşayana dek kaynattım


soğuyan tatlıları şerbetten kare alıp cam kabın içine yerleştirdim,

tatlılar soğurken muhallebiyi pişirdim,bunun  için de :

1 litre süt,

2 yemek kaşığı tepeleme un,

2 yemek kaşığı buğday nişastası,

5 yemek kaşığı şeker,

1 yemek kaşığı tereyağı,

1 adet damla sakızı aromalı sakız

tüm malzemeleri karıştırıp dibini tutturmadan pişirdim,

sıcak muhallebiyi soğuk tatlıların üstüne döktüm :)

** bir dahaki sefere inşallah daha az Kemalpaşa ama daha çok muhallebi ile yapmak istiyorum, çünkü ; çok şerbetli tatlıları yemekte zorlanıyorum sütlü tatlıları tercih ederim :)





No comments:

Post a Comment